Strona 5 z 7

Willys heaven

PostNapisane: Wt lip 10, 2007 10:12 am
przez war correspondent

Willys heaven

PostNapisane: Wt lip 10, 2007 11:16 am
przez Lt.Horne
Tego z Allegro kupił mój kolega,popołudniu jadę go oglądać :wink:

Willys heaven

PostNapisane: Wt lip 10, 2007 8:58 pm
przez Larwa
No i jak on wygląda z bliska? ;)
Nie dostał w cenie jakiś niepotrzebnych szpejów do odsprzedania? ;)

Willys heaven

PostNapisane: N lip 15, 2007 6:20 pm
przez zborek
Ajj, szkoda że wyjechałem :neutral: może bym sie postarał :wink: a swoją drogą to Willys czy GPW ??

Willys heaven

PostNapisane: Pn lip 16, 2007 4:05 pm
przez Lt.Horne
Jeszcze nie byłem,bo jeep o pojechał do Wrześni ,jest to Ford GPW tzw.prawdziw,żadnych patentów ,niemal wszystkie detale original; uchwyty,lampy .mocowania,wskaźniki,siedzenia,sygnał,,filtr powietrza,paliwa,gaźnik,cały osprzęt etc.

Willys heaven

PostNapisane: Pn lip 16, 2007 8:49 pm
przez zborek
Ahh :smile: tylko powzdychać... :wink:

Willys heaven

PostNapisane: Pn lip 16, 2007 9:42 pm
przez Larwa
Ach, tylko pozazdrościć takiej perełki :)
A wiesz coś więcej o jego historii? skat się znalazł u nas w Polsce?

Willys heaven

PostNapisane: Śr lip 25, 2007 6:58 am
przez Lt.Horne
Veni Vidi Vici :mrgreen:
Forg GPW z 18 Listopada 1943 roku,pełna zgodność numerów ramy z nadwoziem,rama Ford GPW nadwozie ACM typ I Willys standard,wszystkie detale nadwozia ,uchwyty,kalpy schowków,podnóżki,siedzenia,lampy,śruby :!: ,wszystko sygnowane "F" , uchwyt sygnałulistwy elektryki wszystko frodowskie,odbalski "oval" type- piękna nie ruszana ręką chama sztuka..pozazdrościć 23.000...

Willys heaven

PostNapisane: Wt sie 21, 2007 4:22 pm
przez Larwa
Jak myślicie,wart swoich pieniędzy?

http://www.allegro.pl/item228024607_wil ... zepka.html

Ten dołączony silnik to raczej tez nie jest oryginalny z willysa, na moje oko to CJ2 albo cj3? Skrzynia rozdzielcza z bębnem hamulcowym, to chyba tez rozwiązanie powojenne?

I ogłoszenie nr 2 ;)

http://www.allegro.pl/item227140332_jee ... _2szt.html

Willys heaven

PostNapisane: Cz sie 30, 2007 10:38 pm
przez zborek
Tak, nawet jest napisane że chłodnica, silnik i skrzynia są nie oryginalne (zresztą można poznać) ale chłodnicy nie rozpoznałem póki nie przeczytałem... :wink:
Co do obydwu aukcji- SZKODA ŻE NIE MAM PIENIĄDZY :cry:
Pozdro :wink:

Willys heaven

PostNapisane: Pt sie 31, 2007 9:26 am
przez seb
gadalem z chłopakami z Gdańska i powiedzieli po oglądnieciu fotek że trochę wygórowana cena...

Willys heaven

PostNapisane: Pt sie 31, 2007 9:55 am
przez zborek
Mają racje (szczególnie co do tego z przyczepką). Co do tych dwóch razem - nie wiem, według mnie nie... - pamiętajmy że to polska i Willysów nie znajduje się w stodołach :wink:

Willys heaven

PostNapisane: Pt sie 31, 2007 12:12 pm
przez Larwa
\"zborek\" napisał(a):Tak, nawet jest napisane że chłodnica, silnik i skrzynia są nie oryginalne (zresztą można poznać) ale chłodnicy nie rozpoznałem póki nie przeczytałem... :wink:


Chodziło mi o te części które dodaje do willysa ( te co leża luzem, nie zamontowane w samochodzie) . Obecnie, jak na moje oko to zamontowany jest wnim silnik żuka, prawdopodobnie tak samo skrzynia biegów, nie widac tez skrzyni rozdzielczej wiec pozostaje nam tylko napęd na tył :P Chłodnica jest albo z żuka albo co bardziej prawdopodobne z jakiegoś traktora ( sam mam podobna w samochodzie :D )
A co do dołączonych części to po głowicy silnika widać ze jest to przynajmniej silnik z Cj2 , skrzynia rozdzielcza z bębnem hamulcowym wydaje mi się tez nieoryginalna. Nadwozie wygląda na willysowskie, szkoda tylko ze trochę zmasakrowane, boje się myśleć co zrobili z rama żeby zamontować wniej inny silnik i skrzynie. Kierownica GPW, bak tez chyba tu nie pasuje :wink: Ale za to przyczepka wygląda na wmiare oryginalna ;) W sumie to cena rzeczywiście przesadzona

ps. http://www.allegro.pl/item227441627_dod ... 43_r_.html cena systematycznie spada ;)

pozdrawiam

Willys heaven

PostNapisane: Pt sie 31, 2007 10:30 pm
przez zborek
Zdjęciom się nie przyglądałem szczegółowo - masz racje silnik zamontowany to silnik S-21(z np. żuka, czy tarpana itp.) Ten luzem to faktycznie jakiś CJ – (one chyba się nazywają F-head?). Ale wydaje mi się że silniki Cj2 to te same co w MB i M38 (Go devil) – mogę się mylić :oops: gdyż nigdy aż tak dokładnie się nie zagłębiałem w CJ'ach :wink: ...
Co do samego nadwozia- nie przesadzajmy aż takie złe nie jest, ale fakt że wizja pociętej ramy jest dosyć upiorna :mrgreen: podobnie zresztą jak napęd na tył :lol:
Przyczepki dobrze nie widać - zresztą w "realu" widziałem ją tylko raz.

Ps. Po czym poznałeś że kierownica GPW??? bo nie wiem... :oops: - dobrze kąbinuje że te z Willysów były czarne i grubesze, a te z GPW cienkie ?? :roll:
Pozdrawiam :wink:

Willys heaven

PostNapisane: Pn wrz 03, 2007 8:48 pm
przez Larwa
Ten luzem to pewnie CJ, ale jednak nadal tzw. L-Head Engine czyli silnik dolnozaworowy ( taki w którym zawory są umieszczone, nie jak we współczesnych jednostkach górnozaworowych w głowicy, tylko w bloku silnika)
Natomiast termin F-head określa silniki, które po trochu wykorzystują co nieco z koncepcji silnika dolno, jak i górno zaworowego. W takiej jednostce zawór ssący umieszczany był w głowicy, a zawór wydechowy w bloku.
Faktycznie w Cj także był używany silnik Go devil jednak nie ten sam co w MB czy M38, tylko jego kolejne modyfikacje, polecam zajrzeć na ta stronkę http://ww2jeeps.com/htm/heads.htm
Co do nadwozia to może i masz racje ale pomyśl o tym wyciętym schowku w podszybiu, a jeśli o ramę chodzi to może wiele "modyfikacji" w niej nie zastosowali :) być może wykorzystali oryginalne mocowanie silnika albo odcięli stare i przyspawali własnej konstrukcji ;) Na upartego nawet ztą żukowska skrzynia można by było jeździć i mieć napęd na 4 koła, wystarczyło by zamontować skrzynie rozdzielcza z Gaza 69 w którym owa skrzynia nie jestpołacozna korpusem ze skrzynia biegów tylko za pomocą krótkiego wałka Cardana.
Przyczepka z grubsza wygląda na 2 wojenna ( charakterystyczne mocowanie do haka )
Z kierownica to trochę zamieszałem bo wstyd się przyznać ale nie wiedzieć czemu zawsze myślałem ze kierownica GPW to ta cieńsza z metalowymi, niepokrytymi plastikiem szprychami, a kierownica MB to ta gruba wcałosci pokryta plastikiem. Więc w kwestii wyjaśnienie, Willys montował generalnie 3 rodzaje kierownic:
1- pierwszy typ, to ta "gruba" kierownica jednak w kolorze czarnym, montowana miedzy innymi w slatgrillach
2- drugi typ to także kierownica cała pokryta plastikiem jednak w kolorze nie czarnym a OD
3- no i trzeci typ z metalowymi, odslonietymi szprychami

w GPW było podobnie tylko o ile dobrze misie zdaje to, poszczególne typy były wprowadzane w różnych okresach, ale tutaj chciałbym już prosić Lt. Hornea o wyjaśnienie, kiedy montowany był który typ kierownicy w MB i GPW.

ps. teraz raczej nie spotyka się już takich wozów na rajdach, ale mi się wczoraj udalo dorwać Willysa ( 42 r.) na zlocie pojazdów terenowych w Korczynie, kawał drogi odemnie ale jak widać opłaciło się ( chociaż z Willysa niewiele już w nim zostało ) :wink: