Oporządzenie i wyposażenie (szelki, pasy, ładownice, hełmy, rękawice, łopatki, kilofki, musset bagi, duffle bagi, menażki, manierki itp.). Tu również o dodatkach, jak pudełka na zapałki itp.
Moderatorzy: Mako, Jackson
przez Dugi » So gru 31, 2011 11:39 pm
Witam
Czy moge was prosić o opinie czy warto kupic ten spadochron?
http://www.ebay.com/itm/WWII-T-7-Parach ... 27c19dce7dNapewno wiecie więcej odemnie, w miare mozliości zbieram rzeczy na manekina. Czy T7 to już tylko Varsity czy może jeszcze MG?
Bardzo dziekuje za pomoc.
"Don't hit me with them negative waves so early in the morning." "Think That bridge will be there and it'll be there. It's a beautiful bridge and it's gonna be there"
-
Dugi
- zarejestrowani
-
- Posty: 10
- Dołączył(a): Cz sty 15, 2009 11:09 am
przez garison44 » N sty 01, 2012 12:30 pm
Ten egzemplarz nadaje się tylko na Varsity, choć nie wiem czy model z nową uprzężą T-7 ( nie modyfikowaną na T-7 ) kiedykolwiek dotarł na ETO. Moim zdaniem nie. Jak widać szału wśród kupujących nie ma.
-

garison44
- zarejestrowani
-
- Posty: 1165
- Dołączył(a): Cz gru 22, 2005 7:04 am
- Lokalizacja: Warszawa
przez Dugi » N sty 01, 2012 6:16 pm
Witam,
Dziekuje za odpowiedz, zawsze dobrze jest się spytać ludzi którzy sie na tym znają.
Szczęsliwego Nowego!
"Don't hit me with them negative waves so early in the morning." "Think That bridge will be there and it'll be there. It's a beautiful bridge and it's gonna be there"
-
Dugi
- zarejestrowani
-
- Posty: 10
- Dołączył(a): Cz sty 15, 2009 11:09 am
przez Baniak » N sty 01, 2012 9:42 pm
Powołując się na książkę Guya Richards'a "World War II Troop Type Parachutes, Allies: U.S., Britain, Russia"
mogę napisać, że w trakcie Varsity nadal używane były spadochrony T5 z modyfikowaną uprzężą oznaczane
jako YT7, jednakże nie były to spadochrony T7. Diabeł tkwi w szczegółach czyli w uprzęży.
-

Baniak
- zarejestrowani
-
- Posty: 2177
- Dołączył(a): Pn cze 02, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: GRH Five-O-Deuce http://502-101airborne.pl, ok. Warszawy
-
przez Dugi » Pn sty 02, 2012 9:54 am
Witam,
Tak własnie mam tą książke i przegladałem, ale głównie interesuję sie piechota, więc trudno było mi znaleśc szczegóły. Zrezzta człowiek uczy się cały czas

a i zawsze dobrze jest Was się spytac żeby byc pewnym, dzieki.
"Don't hit me with them negative waves so early in the morning." "Think That bridge will be there and it'll be there. It's a beautiful bridge and it's gonna be there"
-
Dugi
- zarejestrowani
-
- Posty: 10
- Dołączył(a): Cz sty 15, 2009 11:09 am
przez Baniak » Pn sty 02, 2012 2:27 pm
Jeszcze pogrzebię w innych książkach i sprawdzę jak było z T7. Kiedyś trafiłem na informację, że 82 DPD
trenowała już na początku 1945 roku właśnie na spadochronach T7... a 17 DPD skakała jeszcze na
modyfikowanych T5. Jeśli trafię jakieś zdjęcie, które by to potwierdziło to zamieszczę. Informację o tym
znalazłem bodajże na US Militaria Forum więc warto tam zajrzeć.
-

Baniak
- zarejestrowani
-
- Posty: 2177
- Dołączył(a): Pn cze 02, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: GRH Five-O-Deuce http://502-101airborne.pl, ok. Warszawy
-
przez Dugi » Pn sty 02, 2012 3:18 pm
to ja jeszcze zapytam, o jakich cenach mówimy jeżli chodzi o spadochrony z D-Day i MG , z tego co od niedawna przeglądam to mundury sapdaków ok 1500$ za same spodnie lub góre. Chełmy hmmmm przypuszczam ze ceny astronomiczne ?
"Don't hit me with them negative waves so early in the morning." "Think That bridge will be there and it'll be there. It's a beautiful bridge and it's gonna be there"
-
Dugi
- zarejestrowani
-
- Posty: 10
- Dołączył(a): Cz sty 15, 2009 11:09 am
przez Baniak » Pn sty 02, 2012 3:35 pm
Jeśli chodzi o kopie to:
Na Normandię klasyczna T5 (bez spadochronu zapasowego) to wydatek rzędu 800 dolarów.
Na Market Garden modyfikowana T5 (bez spadochronu zapasowego) to wydatek rzędu 1000 dolarów.
Ceny oryginałów odpowiednio i kilkukrotnie wyższe, sama dostępność dość znikoma.
-

Baniak
- zarejestrowani
-
- Posty: 2177
- Dołączył(a): Pn cze 02, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: GRH Five-O-Deuce http://502-101airborne.pl, ok. Warszawy
-
przez Baniak » Pn sty 02, 2012 9:53 pm
Dokopałem się do zdjęcia 82nd AD ze spadochronami T7. Zdjęcia podpisane "Berlin, 1945",
a na nich spadochroniarze z 505th PIR przygotowujący się, na płycie lotniska, do załadunku
na pokład samolotu.
-

Baniak
- zarejestrowani
-
- Posty: 2177
- Dołączył(a): Pn cze 02, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: GRH Five-O-Deuce http://502-101airborne.pl, ok. Warszawy
-
przez Dugi » Wt sty 03, 2012 8:35 am
Z tego wynika że sie pokazały na ETO , przypuszczam ze w bardzo małej ilości i po wszystkich działaniach wojenych, ciekawy jestem co oni tam robili - ćwiczyli?
"Don't hit me with them negative waves so early in the morning." "Think That bridge will be there and it'll be there. It's a beautiful bridge and it's gonna be there"
-
Dugi
- zarejestrowani
-
- Posty: 10
- Dołączył(a): Cz sty 15, 2009 11:09 am
przez Baniak » Wt sty 03, 2012 9:50 am
Mógł to być skok ćwiczebny, pokazówka dla radzieckich wojskowych, żeby nadal spadacy utrzymywali
"jump status" i żeby przysługiwała im "jump pay" czyli dodatkowy żołd za bycie aktywnymi spadochroniarzami.
-

Baniak
- zarejestrowani
-
- Posty: 2177
- Dołączył(a): Pn cze 02, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: GRH Five-O-Deuce http://502-101airborne.pl, ok. Warszawy
-
Powrót do Strona główna forum
Powrót do US Wyposażenie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości